De voordelen van
employer branding op een rij
✔ Maak sneller een match
✔ Communiceer eenduidig
✔ Creëer meer verbinding met collega’s
✔ Versterk jouw identiteit

Wat is het?
Employer branding is het creatieproces van een sterk werkgeversmerk. Dit verwijst naar het imago van een organisatie als werkplek. We hebben het over de reputatie van de organisatie als werkgever, evenals de voordelen, cultuur en werkomgeving die het biedt aan werknemers. Een sterk werkgeversmerk helpt je om talent aan te trekken, te behouden en om het moreel van je huidige werknemers te verbeteren.

Tijden zijn veranderd
Wanneer er veel potentiële kandidaten rondlopen op de arbeidsmarkt voelt een organisatie meestal minder noodzaak om aan haar werkgeversmerk te werken. In de huidige krappe arbeidsmarkt ontkom je er niet aan. Traditioneel werven, waarbij je een vacature plaatst en afwacht, is doorgaans niet meer voldoende. Tijd om zelf de markt op te gaan en jezelf te laten zien. Employer branding is hierbij een mooie oplossing.
Tijden zijn veranderd
Wanneer er veel potentiële kandidaten rondlopen op de arbeidsmarkt voelt een organisatie meestal minder noodzaak om aan haar werkgeversmerk te werken. In de huidige krappe arbeidsmarkt ontkom je er niet aan. Traditioneel werven, waarbij je een vacature plaatst en afwacht, is doorgaans niet meer voldoende. Tijd om zelf de markt op te gaan en jezelf te laten zien. Employer branding is hierbij een mooie oplossing.


Hoe gaan we te werk?
We starten met een organisatiebrede enquête, waarin we onder collega’s ophalen wat hen drijft om voor jullie publieke organisatie te werken. Vervolgens gaan we in een aantal interactieve sessies met afgevaardigden van de organisatie deze input verwerken naar een employer brand. Met als resultaat een uniek werkgeversmerk, inclusief slogan, onderscheidende factoren en een werkgeversverhaal.
Hey publieke werkgever, hoe aantrekkelijk ben jij?
Samen aan de slag?
Plan vrijblijvend een afspraak in om samen de mogelijkheden te verkennen.