De voordelen van
social recruitment
✔ Vergroot je doelgroep
✔ Bereik meer potentiële sollicitanten
✔ Creëer momentum met pakkende advertenties
✔ Meet wat aanslaat bij je doelgroep
✔ Optimaliseer jouw campagnes

Wat is het?
Met social recruitment werf je potentiële kandidaten op social media. Het mooie aan dit middel is dat je kandidaten kunt bereiken die normaal gesproken niet jouw vacaturesite bezoeken. Op die manier verhoog je het aantal sollicitanten op jouw vacatures. Bereik naast werkzoekenden ook kandidaten die al voorzien zijn van een baan, niet actief op zoek zijn, maar misschien wel nieuwsgierig zijn naar andere mogelijkheden. De zogenaamd latent werkzoekenden.

Zit mijn doelgroep wel op social media?
Misschien zul je verbaasd staan hoeveel mensen tegenwoordig de verschillende social media doorscrollen. Zo zit bijna 80% van werkend Nederland op Facebook, is 42% actief op LinkedIn en ruim 45% heeft een Instagram account. Dit representeert een fiks aantal potentiële nieuwe medewerkers voor jouw organisatie.
Zit mijn doelgroep op social media?
Misschien zul je verbaasd staan hoeveel mensen tegenwoordig de verschillende social media doorscrollen. Zo zit bijna 80% van werkend Nederland op Facebook, is 42% actief op LinkedIn en ruim 45% heeft een Instagram account. Dit representeert een fiks aantal potentiële nieuwe medewerkers voor jouw organisatie.


Hoe gaan we te werk?
We vullen samen een campagnecanvas in. We halen op van welke sollicitanten jullie als organisatie blij worden. Wat motiveert hen om voor jullie te komen werken en waarmee kunnen we ze verleiden? Hierbij kijken we ook buiten de gebaande paden. Op basis van het campagnecanva screëren we social media uitingen die we na goedkeuring live zetten op jullie social media kanalen. We optimaliseren gaandeweg om te zorgen dat je enkel geld inzet op uitingen die de doelgroep ook daadwerkelijk bereikt. Na afloop delen we de resultaten in een rapport met onze bevindingen.
Een greep uit onze samenwerkingen:






Samen aan de slag?
Plan vrijblijvend een afspraak in om samen de mogelijkheden te verkennen.